Uppföljningsbesök 
 
 
Ringer ögonmottagningen i Härnösand för att boka uppföljningsbesök, som man ska. Doktorn gick i pension i fredags, säger sköterskan, vi bokar in dig i Sundsvall.

Typiskt, när jag som bäst behövde honom! 
 
Jag känner redan på morgonen att inte allt står rätt till. Har fått kallelse till efter lunch, men ringer för att kanske få en tidigare tid. Det går inte att komma fram. Telefontiderna är slut för både rådgivning och tidbokning.

När jag äntligen är på plats får jag förklaringen till dimsyn och huvudvärk. Trycket ligger på 50-55!

Läkaren skriver ut trycksänkande droppar och skriver i journalen: Har fått lite ont i pannan på höger sida. Åter om en vecka, tidigare vid behov.

Jag kan inte påminna mig om att hon sa till mig att jag kunde komma tidigare om jag blev sämre! Det är ju dessutom inte så enkelt att komma fram på telefon, så jag accepterar tiden om en vecka.

Vilken tur att jag har skjuts, för på vägen hem blir det värre.
Det känns som om huvudet ska sprängas och jag mår illa.
Hänger i säkerhetsbältet. Trycker i mig två Alvedon utan vatten.
Effekten låter vänta på sig. Väl hemma är det sängen som gäller och efter ett par timmar släpper värken och det känns bättre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen